About Me

Thursday, September 8, 2011

Penyanyi korea paling populer di tahun 2011


Seramai 388 selebriti dan wakil hiburan diundi dalam sebuah portal berita hiburan rasmi, Korean news portal Enews24 untuk menentukan penyanyi terbaik Korea.




Selepas undian dikira, tempat pertama dimiliki Cho Yong Pil dengan 58 undian (15.2 peratus). Walaupun berusia lebih 60 tahun, persembahan penyanyi itu masih bertenaga seperti dulu.


Cho Yong Pil


Tempat kedua jatuh kepada kumpulan Big Bang dengan 29 undian (7.4 peratus). Walaupun berbeza 30 undian daripada tempat pertama, Big Bang tetap dipilih sebagai artis paling top industri muzik Korea terkini. Mereka menjadi ikon terhangat dalam industri beberapa tahun kebelakangan ini. Sebaik saja muzik baru mereka di pasaran, mereka berjaya menyapu kedudukan carta muzik seluruh negara, malah fesyen mereka turut menjadi bahan bualan.


Kumpulan Big Bang


Juri Superstar K, Lee Seung Chul menduduki tempat ketiga dalam carta penyanyi Korea paling ‘top’. Dia memiliki peminat daripada pelbagai peringkat umur dan jantina. Sama ada dalam bidang penyiaran mahupun konsert atas talian (online), dia kuat bekerja.


Lee Seung Chul


Tangga seterusnya dimiliki Kim Bum Soo (tempat ke-empat) dengan 22 undian (5.6 peratus) dan kemudian Seo Taiji (tempat ke-lima) satu undian di belakang Kim Bum Soo.


Kim Bum Soo



Seo Taiji


Kumpulan SNSD pula hanya di tangga keenam dengan memperoleh 17 undian (4.3 peratus) manakala TVXQ di tempat ketujuh dengan 12 undian (3.0 peratus).


Kumpulan SNSD



Kumpulan TVXQ


Tempat kelapan menyaksikan keputusan seri diantara dua penyanyi; Kim Gun Mo dan Rain yang masing-masing memperoleh 11 undian (2.8 peratus).



Kim Gun Mo



Rain


Tempat kesembilan pula milik 3 penyanyi ini; Lee Moon Sae, Yoon Do Hyun dan Lee So Ra serta kumpulan terkenal 4minute yang masing-masing memperoleh 8 undian (2.0 peratus).



Kumpulan 4minute


Tempat kesepuluh juga menyaksikan keputusan seri diantara 4 penyanyi ini iaitu; Baek Ji Young, Shin Seung Hoon, Na Ul, dan Insooni yang masing-masing memperoleh 7 undian. 
Itulah dia beberapa singer yang lagi populer di seoul,,,,
Salam : Poetra Doery



Baca Juga Yah Artikel Saya Yang Lain di bawah ini ::

Penulis: Alfian (poetra Doery) Lokasi:Samarinda,Muara Badak

Artikel Penyanyi korea paling populer di tahun 2011, ‎ ♣♣♣diterbitkan oleh Alfian (poetra Doery) On Thursday, September 8, 2011. Terima kasih telah berkunjung.Semoga artikel ini dapat memberikan manfaat. Bagikan artikel ini ke teman anda dengan meng "klik" situs jejaring sosial yang ada di bawah ini .Jangan lupa Add Facebook dan Follow Twitter saya yahh...Thanks.‎ ♣♣♣ Salam Alfian (poetra Doery)

2 komentar:

hmm,, aku korea holic nih..
Nice info ^.^

Salam
Makara for Healthy Life
http://makara393.blogspot.com/2011/10/fructose-corn-syrup-berbahaya.html#axzz1Zp5K5Y11

Makasih buat Anita,,,haha korea holic yahh,,,sama donk saya juga nih,,KHUSUSNYA ama SNSD,,wkwkw

Post a Comment

Terima kasih telah berkunjung ke "Poetra Doery's Blog",Mungkin Blog ini masih jauh dari kesempurnaan,oleh karena itu comment,kritik maupun saran sangat di harapkan untuk di jadikan pembelajaran bagi saya pribadi.Bisa juga kirim saran atau pertanyaan di FACEBOOK atau TWITTER saya.DI TUNGGU KOMENNYA YAH !

Bagikan artikel ini

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More